متاورس

0

متاورس به زبان ساده

متاورس یک بلاک چین نسل دوم است که بستری را برای دارایی‌های دیجیتال و همچنین قراردادهای هوشمند فراهم می‌کند. با استفاده از نرم‌افزار منبع باز ساخته شده است که هر کسی می‌تواند از آن برای ایجاد متاورس خود یا استفاده از موارد موجود استفاده کند. کلمه «metaverse» در ارتباط با واقعیت مجازی (VR) و فضای سایبر استفاده می‌شود. در واقع Metaverse یک محیط دیجیتالی فراگیر است که در آن می‌توانیم آواتارهای خود را ایجاد کنیم، مهارت‌های جدید را بیاموزیم و با افراد دیگر در سراسر جهان بازی کنیم و یا حتی با به دست آوردن ارز متاورسی از پلتفرم مربوطه، کسب درآمد کنیم. این دنیای دیجیتال توسط مردم در سراسر جهان به اشتراک گذاشته خواهد شد. این کشور پول و اقتصاد، قوانین و هنجارهای اجتماعی خود را خواهد داشت.

متاورس فضاهای آنلاینی ایجاد می‌کند که در آن تعاملات کاربر چند بعدی‌تر از فناوری فعلی است. به جای مشاهده صرف محتوای دیجیتال، کاربران در متاورس قادر خواهند بود خود را در فضایی غوطه‌ور کنند که در آن دنیای دیجیتال و فیزیکی همگرا می‌شوند. این کلمه زمانی در اخبار ظاهر شد که در اواسط اکتبر ۲۰۲۱ شایعاتی در مورد تغییر نام تجاری فیسبوک با نامی جدید برای پذیرش تعهد این شرکت به متاورس شروع شد. در آینده، شما قادر خواهید بود با دوستان و خانواده دور هم جمع شوید، کار کنید، یاد بگیرید، بازی کنید و یا خرید کنید. تجربیات کاملاً جدیدی که واقعاً با طرز فکر ما در مورد رایانه یا تلفن امروز مطابقت ندارد.

تاریخچه متاورس چیست؟

این کلمه در سال ۱۹۹۲ در رمان علمی تخیلی دیستوپیایی به نام Snow Crash نوشته نیل استفنسون ابداع شد. در این کتاب، متاورس مجموع واقعیت‌های مجازی و افزوده‌شده است که بر روی یک «خیابان» بسیار طولانی متمرکز شده و مردم به‌عنوان آواتار در آن راه می‌روند و می‌توانند با استفاده از عینک و اتصال به پایانه‌ها به آن دسترسی داشته باشند. از آن زمان، کلمه «metaverse» برای توصیف انواع ابتکارات متمرکز بر ایجاد یک واقعیت مجازی دائمی‌تر که به زندگی فیزیکی ما نفوذ می‌کند، استفاده شده است.

پسوند متا به معنای «پشت یا فراتر» است، همچنین می‌تواند به معنای «جامع تر» و حتی «متحول کننده» باشد. نیمه دوم کلمه، verse، از کلمه «universe» مشتق شده است. به طور کلی، کلمه «metaverse» به دنیای مجازی اشاره دارد که یک شکل جدید از جهان فیزیکی است.

ویژگی‌های متاورس – Metaverse چیست؟

این موضوع به شدت مورد بحث قرار گرفته است که آیا متاورس فناوری خوبی است یا خیر یا اینکه تأثیرات منفی بر آینده ما خواهد داشت؟ بسیاری آن را گام منطقی بعدی برای بشریت پس از اینترنت می‌دانند، در حالی که برخی دیگر معتقدند که ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر داشته باشد. در این قسمت به بررسی ویژگی‌های متاورس خواهیم پرداخت.

1. اتصال جهان و نفی فاصله فیزیکی

برجسته‌ترین مزیت متاورس این واقعیت است که موانع جغرافیایی را کاملاً بی‌معنی می‌کند. هنگامی که در دنیای مجازی هستید، مکان فیزیکی شما دیگر اهمیتی ندارد و دیگر محدود به آن نیستید.

2. تجربه همه جانبه

متاورس را به عنوان یک ارتقاء سه بعدی به روش سنتی استفاده از اینترنت در نظر بگیرید. روشی فراگیرتر برای تجربه جنبه‌های مختلف شبکه و همه چیزهایی که ارائه می‌دهد.

3. تعاملات اجتماعی بهتر آنلاین

همه چیز در متاورس متفاوت است. تعاملات اجتماعی و رویدادها بسیار فراگیرتر هستند و به کاربران اجازه می‌دهند ارتباط شخصی با دوستان و عزیزان خود را تجربه کنند. جلسات، مهمانی‌ها و کنسرت‌ها همگی می‌توانند در متاورس سازماندهی شوند. مجاورت فیزیکی دیگر یک عامل محدودکننده برای هر رویداد یا گردهمایی خانوادگی که ممکن است بخواهید در آن شرکت کنید نیست.

4. ارتقاء رسانه‌های اجتماعی

پلتفرم‌هایی مانند فیس بوک (متا) و توییتر به جنبه اجتماعی اینترنت متکی هستند و بدون شک از ارتقاء به یک محیط مجازی سه بعدی بهره‌مند خواهند شد. هر چند که در حال حاضر نیز این پلتفرم‌ها به سوی دنیای جدید متاورس حرکت کرده‌اند.

5. فرصت‌های تجاری جدید

دنیای متاورس احتمالاً فرصت‌های بیشتری را نیز فراهم خواهد کرد. به جای اینکه فقط همه چیز را از طریق یک صفحه نمایش کوچک روی تلفن خود مشاهده کنید، متاورس با استفاده از استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغات جدید مانند ویترین فروشگاه‌های مجازی، نمایش‌های انتخاب شده، تعامل بسیار خوب و خدمات مشتری، راهی کاملاً همه‌جانبه برای تبلیغ و مصرف محصولات و خدمات ارائه می‌دهد.

6. بهبود یادگیری و آموزش آنلاین

با متاورس، آموزش بیش از هر زمان دیگری در دسترس خواهد بود. مکان فیزیکی کلاس دیگر معنایی ندارد. مردم از سرتاسر جهان قادر خواهند بود در یک محیط آموزشی عملی، اطلاعات را به اشتراک بگذارند و با هم مطالعه کنند. به طوری که دانش آموزان قادر خواهند بود به جای تئوری، پدیده‌های تاریخی را درست در مقابل خود تجربه کنند. تصور کنید در تخت جمشید فدم می‌زنید تا نگاهی واقعی به زندگی در آن زمان داشته باشید!

7. تأثیر مثبت بر ارزهای دیجیتال و NFT

رمزارزها و NFT ها قرار است از طریق فناوری بلاک چین که امنیت، اعتماد، شفافیت و البته تمرکززدایی را فراهم می‌کند، نقش مهمی در دنیای متاورس آینده داشته باشند.

8. بهبود در بازی

بازی اولین حوزه‌ای است که از فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بهره‌مند شد. در سال ۲۰۲۱ شاهد تولد بسیاری از بازی‌های VR جدید بودیم و با پیشرفت بیشتر فناوری، بازی‌ها بهتر می‌شوند.

9. فرصت‌های جدید برای سود مالی

هر زمان که یک فناوری جدید وجود داشته باشد، مردم همیشه راه‌هایی برای کسب درآمد از آن پیدا می‌کنند. مردم در حال حاضر راه‌هایی برای کسب درآمد پایدار با استفاده از تمام آنچه که متاورس ارائه می‌دهد، پیدا کرده‌اند. بسیاری از افراد در متاورس با انجام بازی‌هایی که به شما توکن و NFT پاداش می‌دهند، درآمد کسب می‌کنند که می‌توانید آن‌ها را با پول مبادله کنید. همچنین اجاره ملک، میزبانی کنسرت و گالری‌های هنری، همگی از فعالیت‌های بالقوه سودمند مالی برای انجام در متاورس هستند.

10. بهبود در محیط کار

زمانی که مارک زاکربرگ متاورس را معرفی کرد، از مفهوم فضای کاری جدیدی به نام دفتر بی‌نهایت نام برد که نوید می‌دهد کار از خانه را با افزایش راحتی به تجربه نهایی تبدیل کند و در نتیجه بهره وری کلی را بهبود بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *