روندهای نوظهور که آینده ما را تغییر می‌دهند

0

ما باید در مورد تاثیرات بیشتر انتشار ویروس کرونا، هوشیار و محتاط بوده و برای ایجاد روش‌های جدید زندگی و کار انعطاف‌پذیر باشیم، زیرا راه‌های جدید زندگی و کار به‌محض فروکش کردن ترس ونگرانی‌های فعلی، پدیدار می‌شوند.

شیوع ویروس کرونا (COVID-19) زندگی شخصی و حرفه‌ای ما را تحت تاثیر قرار داده است. بسیاری از مردم در تلاش ‌هستند تا از پیچیدگی‌های تجاری خود در ارتباط با دیگران، زنجیره تامین، سلامت مالی، تعامل با مشتری و مدیریت ریسک عبور کنند.

ما درحال حاضر یکی از مهم‌ترین تغییرات تاریخی را در 100 سال گذشته تجربه کرده‌ایم. کسب‌وکارهای قدیمی تغییر و کسب‌وکارهای جدید درجال ظهور هستند. درحال حاضر شاهد تغییر در خدماتی هستیم که مشتریان ما به‌عنوان واکنشی به این بیماری همه‌گیر اتخاذ می‌کنند. خدمات ضروری در رابطه با مراقبت‌های بهداشتی، انرژی و منابع طبیعی، آب و خدمات اضطراری همچنان وجود دارد ولی ممکن است مدل‌های تجاری برای این صنایع تغییر کند.

باید در مورد تاثیرات بیشتر انتشار ویروس کرونا، هوشیار و محتاط بوده و برای ایجاد روش‌های جدید زندگی و کار انعطاف‌پذیر باشیم، زیرا راه‌های جدید زندگی و کار به‌محض فروکش کردن ترس ونگرانی‌های فعلی، پدیدار می‌شوند.

1-جهانی شدن با ظهور قوی‌تر سرمایه‌داری اجتماعی، بازتعریف خواهد شد.

ممکن است خطرات جدی اقدامات مستقل و ناهماهنگ کشورها بر اقتصاد جهانی و رفاه مردم که به‌دلیل کووید 19 به‌وجود آمده، بر جهانی‌سازی نامنظم و آزادانه‌ی بازار تاثیر گذاشته و آنرا به‌تدریج به پایان برساند. این همه‌گیری ثابت کرد که مسائلی که در یک کشور به‌وجود می‌آیند، یک اثر دومینویی داشته و می‌توانند تاثیری جدی بر کل دنیای اقتصاد بگذارند.

در ادامه شکل جدیدی از جهانی شدن که شایستگی بشریت را بر اساس اقدامات جمعی کشورها، مشاغل و مردم به رسمیت می‌شناسد، شروع به ظهور خواهد کرد. درنتیجه، شرکت‌ها با تمرکز بیشتر بر مسئولیت اجتماعی و رفاه مردم، مدل‌های مدیریتی و کسب‌وکار خود را تغییر خواهند داد.

بسیاری از کشورها قوانین جدیدی را برای محافظت از کارمندان در شرایطی مانند ویروس کرونا تصویب خواهند کرد. با ظهور سرمایه‌داری اجتماعی، نوع جدیدی از سرمایه‌داری، شرکت‌ها را هدایت خواهد کرد. نه‌تنها تنظیم بازار، بلکه آنچه برای جامعه خوب است، استراتژی کسب‌وکار را هدایت خواهد کرد.

2-تسریع تحول دیجیتال

با بررسی بسیاری از سازمان‌ها که در دو سال گذشته بر روی تغییر کسب‌وکارها کار می‌کردند، به‌نتیجه می‌رسیم که مفهوم تحول دیجیتال نسبتا پیشرفت کرده است. کووید 19 شرکت‌ها را وادار می‌کند تا گام‌های اساسی برای پذیرش پیشرفت‌های فناوری و مدرن‌سازی فرهنگ، ساختارهای سازمانی، سیستم‌های اندازه‌گیری و معماری‌های عملیاتی بردارند.

توافق مشترکی بین رهبران ارشد کسب‌وکار وجود دارد که حتی اگر سازمانی امروز جلوتر از همتایان خود باشد، همچنان باید به‌طور مستمر برای تغییر آماده باشد، ریسک‌های حساب شده را پذیرفته و آماده شکست فوری باشد. در غیر این‌صورت ممکن است کسب‌وکارشان مختل شود. بنابراین، تسریع تحول دیجیتال برای بسیاری از شرکت‌ها برای اطمینان از تداوم کسب‌وکار، بهبود بهره‌وری و راه‌اندازی مدل‌های کسب‌وکار جدید برای رقابتی ماندن، به اولویت اصلی تبدیل می‌شود.

3-استفاده از نیروی کار بر حسب تقاضا افزایش می‌یابد

با تاثیر اقتصادی کووید 19، شرکت‌ها و مردم از مدل‌ها و پلتفرم‌های نیروی کار، بر اساس تقاضای فناوری، استقبال می‌کنند. این امر نیروی کار، مدیریت مالی و دسترسی به مهارت‌های متنوع را بهبود می‌بخشد. شرکت‌ها باید درک کنند و یاد بگیرند که چگونه با برنامه‌ها، استراتژی‌ها و ابزارهای مدیریت افراد، استعدادهای درخواستی را درگیر و حفظ کنند تا برای نیروی کار بر اساس تقاضا ارزش‌آفرینی کنند.

4-یک پلتفرم جدید برای اصلاحات مراقبت‌های بهداشتی

ویروس کرونا شکاف‌های عمده‌ای را در سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی برخی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان آشکار کرده است. این بیماری همه‌گیر یک پلتفرم داغ برای اصلاحات مراقبت‌های بهداشتی در ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و بسیاری از کشورهای درحال توسعه ایجاد کرده است. COVID-19 صنعت مراقبت‌های بهداشتی را وادار می‌کند تا مراقبت‌های بیشتری را ارائه دهد. همین امر، فرصت‌های جدیدی را برای بسیاری از کسانی‌که در ساختن سیستم جدید مشارکت دارند، ایجاد می‌کند.

به‌غیر از اصلاحات صنعت، شرکت‌ها باید تلاش کنند تا بر مراقبت‌های بهداشتی افراد تمرکز کنند. با ترویج دورکاری، انزوای اجتماعی و شیوه‌های فاصله گذاری اجتماعی، نیاز به تعاملات رودررو افزایش می‌یابد. لذا شرکت‌ها تمرکز خود را بر سلامت روانی و رفاه کارکنان افزایش می‌دهند تا از جنبه‌های منفی ارتباط انسانی محدود خودداری کنند.

5-زنجیره‌های تامین خود را از نو پیکربندی می‌کنند

زنجیره‌های تامین چند لایه پدید می‌آیند و اجزای حیاتی از جمله ارزش افزوده افزایشی را دنبال می‌کنند. این امر راه‌های جدیدی را برای تعامل با مشتریان، مدیریت موجودی‌ها، بهینه‌سازی تولید و توزیع، مدیریت لجستیک و مدیریت پول نقد یا سرمایه، باز می‌کند.

علاوه بر این، با گسترش گسترده‌تر اینترنت 5G، استفاده از سیستم‌های اینترنتی آنلاین افزایش می‌یابد. استراتژی کسب‌وکار سنتی بر روی بازار و رقبا تکیه دارد. در دوران پس از کووید 19، شرکت‌ها باید به‌طور مداوم و نه فقط یکبار، خدمات جدیدی برای مشتریان خود ایجاد کنند. این کار در یک محیط تجاری که به‌سرعت در حال تغییر است، بسیار چالش برانگیز خواهد شد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *